مجله جامعهمجله کسب و کار

تفاوت ریلز اینستاگرام با استوری

معنی reels به فارسی

reels در واقع جمع reel است. ریل معنا های لغوی زیادی دارد اما در این جا به «حلقه فیلم» ترجمه می شود. در واقع به این دلیل که این قابلیت، نوعی قابلیت ضبط ویدیو در اینستاگرام است، نام آن را ریلز گذاشته اند. باید توجه داشته باشید که ریلز با استوری و instagram album downloader تفاوت دارد. شما می توانید ریلز را در فید خود نمایش دهید و در پروفایل تان باقی می ماند. به علاوه، قابلیت های ریلز برای ضبط ویدیو، بیشتر از استوری است.

آموزش ریلز اینستاگرام | دانلود ریلز اینستاگرام

 دانلود برنامه reels | ریلز اپلیکیشن

قابلیت ریلز، در خود اپلیکیشن اینستاگرام قرار دارد. اگر شما از ورژن جدید این اپلیکیشن استفاده کنید، می توانید این قابلیت را در اکانت خود مشاهده کنید. اما اپلیکیشن هایی هستند که به صورت مجزا ایجاد شده اند و برای ایجاد یا مشاهده ویدیو های ریلز اینستاگرام مورد استفاده قرار می گیرند. در این اپلیکیشن ها، شما امکان دانلود و ذخیره ویدیو های ریلز اینستاگرام را در موبایل خود خواهید داشت.

چگونه ریلز را فعال کنیم؟

برای این که بتوانید از قابلیت ریلز اینستاگرام استفاده کنید، باید اپلیکیشن اینستاگرام را در موبایل خود به آخرین نسخه، آپدیت کرده باشید. اکنون، اگر می خواهید یک ویدیو ریلز ضبط کنید، وارد اپلیکیشن اینستاگرام شوید و سپس علامت به علاوه را از گوشه سمت چپ صفحه انتخاب کنید. صفحه جدیدی که برای شما باز می شود چهار گزینه Reels, Post, Story و Live در قسمت پایین دارد. که شما با انتخاب گزینه Reels می توانید وارد این قابلیت شوید.

اکنون می توانید شروع به ضبط ویدیو کنید و با استفاده از آپشن هایی که در ریلز اینستاگرام وجود دارد، به ویرایش ویدیو خود بپردازید. برای دیدن ویدیو های ریلز اینستاگرام دیگران، وارد پروفایل آن ها شده و از قسمت نوار ابزار بالای پست ها، آیکون ریلز را انتخاب کنید. در این قسمت می توانید ویدیو های ریلز افراد را ببینید. اگر چنین آیکونی را در پروفایل شخص نیافتید، به این معناست که او هیچ ویدیو ریلزی ضبط نکرده و در صفحه اش به اشتراک نگذاشته است. ریلز ورودی صفحه اینستاگرام شما را افزایش می دهد و فالوور های شما را تا حد چشمگیری بالا می برد.

فعال سازی ریلز برای اندروید

در گوشی‌ های اندرویدی فعال سازی ریلز کمی پیچیده تر است. در این بخش دو روش معمول فعال سازی ریلز برای اندروید را معرفی خواهیم کرد:

  • استفاده از Instagram Pro
  • کمک گرفتن از افزونه inssist

کمک گرفتن از افزونه inssist

جهت فعال سازی ریلز برای اندروید، می توان از روش اکستنشن inssist استفاده کرد. این روش برای همه‌ گوشی موثر است و تنها لازم است یکبار مراحل زیر را طی کنید.

گام سوم: انتخاب نوع پست
حالا صفحه اینستاگرامتان به صورت موبایلی نمایش داده می شود. بنابراین تنها کافی است بر روی علامت + در وسط صفحه کلیک کنید تا امکان ارسال پست برای شما فراهم شود. در منویی که برای شما نمایش داده می شود گزینه Reels را انتخاب کنید.

گام چهارم: انتخاب ویديو مورد نظر
بعد از کلیک بر روی ریلز، باید ویدئو مورد نظرتان را انتخاب کنید. فقط حواس تان باشد که مدت فیلم نباید بیش از 30 ثانیه باشد و ابعاد آن نیز نباید مربع باشد. بعد از انتخاب ویدئو، بر روی Next کلیک کنید.

گام پنجم: انجام تنظیمات نهایی
در این مرحله باید تنظیمات نهایی ویدئو، نظیر افکت یا متن را اضافه کنید و در نهایت ریلز خود را منتشر کنید. از این به بعد ریلز در اینستاگرام نصب شده در گوشی تان نیز فعال می شود.

چگونه reels را غیر فعال کنیم؟

برای غیر فعال کردن قابلیت remix reels اینستاگرام برای یک پست خاص، آن پست را باز کرده و روی آیکن سه نقطه در پایین سمت راست کلیک کنید. اما اگر می خواهید قابلیت Remix Reels  را برای تمام پست ها و به طول کلی غیرفعال کنید، وارد پروفایل تان شوید و سپس به قسمت تنظیمات بروید.

چرا اینستاگرام من ریلز ندارد؟

اگر اینستاگرام شما قابلیت ریلز را ندارد، سه دلیل می تواند داشته باشد:

  • دلیل اول این است که احتمالا اپ اینستاگرام شما به روز نیست و باید آن را به روز کنید تا این قابلیت برایتان نمایان شود.
  • دلیل دیگری که وجود دارد، می تواند مربوط به اکانت شما باشد. ممکن است این قابلیت برای اکانت شما غیر فعال یا غیر قابل دسترس شده باشد که باید مدتی صبر کنید تا دوباره این قابلیت برایتان فعال شود.
  • دلیل آخر به خاطر لوکیشن است. برای رفع این مشکل، به مدت سه هفته با یک ip خارجی (یک کشور خاص) از طریق فیلترشکن وارد اینستاگرام شوید و فعالیت کنید تا اینستاگرام موقعیت جغرافیایی شما را در آن کشور تشخیص دهد. پس از مدتی، این قابلیت برایتان فعال می شود.

همانطور که گفتیم، قابلیت ریلز آپشن هایی برای ادیت ویدیو دارد که شما می توانید با استفاده از آن ها، ویدیو های خود را جذاب تر کنید.

شما می توانید موضوعی بسیار ساده است تنها کافیست نسبت به آن بی توجه نباشید و سعی کنید با استفاده از قابلیت هایی که در اختیار دارید، ویدیو های جذاب تری بسازید.

length: در قسمت length شما می توانید طول ویدیو خود را انتخاب کنید طول ویدیو را روی 15 یا 30 ثانیه تنظیم کنید.

Speed: در این قسمت شما می توانید سرعت ویدیو خود را تنظیم کنید و ویدیو را به صورت اسلو موشن یا فست موشن بارگذاری کنید.

Effects: این قسمت به شما امکان اعمال فیلتر ها و جلوه های ویژه را می دهد که با استفاده از آن ها می توانید رنگ و نور ویدیو را تغییر دهید.

Timer: و در نهایت با استفاده از این قسمت Timer، مدت زمان ویدیو خود را تعیین می کنید.

بعد از اینکه، این تنظیمات را انجام دادید، می توانید ویدیو تان را ضبط کنید. اگر یک بار روی آیکون ضبط ضربه بزنید ویدیو شما متوقف می شود و اگر دوباره ضربه بزنید، می توانید ادامه ویدیو را ضبط کنید. پس از اینکه ضبط ویدیو به پایان رسید، شما می توانید تنظیماتی را روی آن اعمال کنید و اگر چیزی را از قلم انداخته اید، به ویدیو اضافه کنید.

در پایان، اگر همه چیز به نظرتان خوب بود، با لمس دکمه Next می توانید اقدام به انتشار ویدیو تان کنید. پس از انتخاب گزینه next صفحه ای برای شما باز می شود که می توانید برای ویدیو خود، عنوان و کپشن بنویسید، تصویری را برای کاور ویدیو انتخاب کنید یا افرادی را روی آن تگ کنید.

اکنون زمان انتشار ویدیو رسیده است. شما می توانید دو زبانه Reels و Stories را مشاهده کنید که در قسمت بالای صفحه تان وجود دارد. اشتراک ریلز در قسمت Stories به این معناست که می‌ خواهید آن را صرفاً در بخش استوری‌ های اینستاگرام (یا برای کاربر یا گروهی خاص) منتشر کنید که فقط به مدت 2 ساعت در دسترس خواهد بود.

اما اشتراک از طریق زبانه Reels باعث می شود که ویدئوی شما در پروفایل‌ تان و در فید فالوور ها به صورت یک پست معمول اینستاگرام به نمایش درآید. برای انتخاب تصویر کاور، می توانید دکمه preview را لمس کنید و تصویری را به عنوان کاور ویدیو تان انتخاب کنید. اگر حساب کاربری شما عمومی باشد، ویدیو ریلز شما در این صورت که بازدید زیادی بگیرد، می‌ تواند در اکسپلور اینستاگرام ظاهر شود. برای این کار، شما می توانید با ، ویو ریلز خود را افزایش دهید

شباهت استوری و ریلز در چیست؟

اولین شباهت استوری و ریلز محل قرار گرفتن آنهاست. در واقع هنگامی که در صفحه اصلی اینستاگرامتان باشید و صفحه را به سمت راست بکشید، همزمان با باز شدن دوربین 3 گزینه لایو، استوری و ریلز را می‌بینید که کنار هم قرار دارند. دومین شباهت استوری و ریلز هم در استفاده هر دوی آنها از افکت های اینستاگرامی است. بنابراین می‌توانید بسته به نیاز خودتان، یکی از این موارد را انتخاب کنید.

اما برسیم به موضوع اصلی این مطلب که تفاوت استوری و ریلز با یکدیگر است. خیلی از افراد هنوز با ریلز آشنایی کافی ندارند. از طرفی همانطور که گفتیم، محل قرار گرفتن این دو ابزار اینستاگرام در کنار هم است. همین باعث شده عده زیادی تصور کنند ریلز نوع خاصی از استوری است. غافل از این که این دو تفاوت های عمده ای با هم دارند که کاربردشان را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد. در ادامه این تفاوت ها را توضیح می‌دهیم.

تفاوت های ریلز و استوری

1- تفاوت مدت زمان مجاز برای ریلز و استوری

اولین تفاوت بین ریلز و استوری مربوط به زمان آنها است. یک استوری در حال حاضر نهایتا 15 ثانیه است. اما ریلز می‌تواند 30 ثانیه باشد. البته گفته می‌شود به زودی محدوده زمان برای استوری تا 60 ثانیه و برای ریلز تا یک دقیقه و نیم (90 ثانیه) خواهد بود.

2- محل نمایش ریلز و استوری

همانطور که می‌دانید، استوری به صورت جداگانه و در بالای صفحه اصلی ایستاگرام برای کاربران این شبکه اجتماعی نمایش داده می‌شود. اما ریلز در همان صفحه اصلی (Home) و در صف سایر پست‌ها قرار می‌گیرد. تنها وجه تمایز ریلز از پست های عادی، علامت ریلز است که روی ویدیوی آن نشان داده می‌شود.

3- مدت زمان نمایش استوری و ریلز برای مخاطبان

یک تفاوت اصلی بین استوری و ریلز، زمان نمایش آنها است. استوری بعد از 24 ساعت ناپدید می‌شود و مخاطبان شما دیگر به آن دسترسی نخواهند داشت. مگر این که در قالب هایلایت آن را ذخیره کنید. اما ریلز درست مثل پست های دیگر به طور دائم در پیج شما می‌ماند مگر این که خودتان آن را حذف یا آرشیو کنید.

4- ابزارهای ادیت متفاوت در استوری و ریلز

با توجه به این نکته که استوری قدمت بیشتری نسبت به ریلز دارد، از تنوع بیشتری برای ویرایش عکس و فیلم نیز برخوردار است. به طوری که ریلز با تمام جدید بودنش هنوز جایگاهش را از نظر تولید محتوا پیدا نکرده و استوری انتخاب اول کاربران اینستاگرامی شده است. بعضی از ابزارهای مهم که در استوری اینستاگرام می‌توانید از آن ها استفاده کنید عبارتند از:

نوشتار و متن

می‌توانید کلمات و عبارات مختلف را روی عکس یا فیلمی که در استوری می‌گذارید بنویسید یا حتی تنها از این ابزار برای منتشر کردن یک صفحه حاوی نوشته استفاده کنید.

بومرنگ

ین ابزار از قدیمی‌ترین امکانات استوری است که امکان ساخت ویدیوهایی با قابلیت تکرار به صورت معکوس را برای شما فراهم می‌کند.

چیدمان تصویر (Lay out)

از این ابزار می‌توان برای ساختن یک استوری با چند عکس استفاده کرد.

سوپر زوم

این ابزار انواعی از زوم شدن روی یک سوژه را برای شما به ارمغان می‌آورد. به طوری که توجه مخاطب را به خود جلب می‌کند.

افکت ها

این قابلیت بین استوری و ریلز مشترک است. اگرچه افکت های مناسب برای استوری و ریلز از هم مجزا هستند. جالب است بدانید که خودتان هم می‌توانید افکتی خاص برای خودتان درست کنید و با نام دلخواه در اینستاگرام منتشر کنید. (البته اگر این مورد هم تحریم نباشد!)

انواع دیگری از ابزارهای جذاب مثل گیف، هشتگ، استیکر، لوکیشن و… نیز در استوری وجود دارند که خبری از آن ها در ریلز نیست. همچنین ابزارهای تعاملی مثل کوئسشن باکس، ایموجی لاین، نظرسنجی و…. در استوری فعال هستند که به طور مستقیم ارتباط لازم را بین شما و مخاطبانتان ایجاد می‌کنند.

تمام این موارد در کنار یکدیگر استوری اینستاگرام را به عنوان یکی از بهترین راه های تولید و انتشار محتوا مطرح کرده است. شاید تنها نقص استوری، عدم ورود آن به اکسپلور اینستاگرام باشد. اما در طرف مقابل، ریلز را داریم که شاید به اندازه استوری ابزار ندارد، اما جدید بودن و ویژگی های اصلی آن باعث شده‌ ساختن و انتشار ویدیو در ریلز از اهداف خیلی از پیج ها شود.

ریلزها عمدتا محتوای طنز دارند. هدف از شکل گیری این قسمت در اینستاگرام، ساختن فضایی شبیه تیک تاک بود که از طریق آن کاربران بتوانند ویدیوهای هماهنگ با موسیقی خاصی درست کنند و به آن افکت های متناسب بدهند. بنابراین در ریلز حرف اول را موسیقی و افکت می‌زنند.

دیگر ویژگی مخصوص ریلز امکان تنظیم سرعت فیلم است! این امکان وجود دارد که سرعت ویدیوی مورد نظرتان را تا 5 برابر کم یا تا 3 برابر زیاد کنید! همچنین ریلز برخلاف استوری یک تایمر دارد که قبل از شروع ویدیو می‌توانید از آن برای ایجاد آمادگی استفاده کنید. علاوه بر این موارد، ریلز قابلیت این را دارد که تصویر فیلم را تا حد امکان از نظر تار بودن یا لرزش دست و… اصلاح و تراز کند. کافی است از گزینه Align استفاده شود.

جمع بندی

در این مقاله از شباهت ها و تفاوت های ریلز با استوری صحبت شد. به طور کلی نوع متفاوت محتوا، روش انتشار متفاوت و همچنین ابزارهای مختلف باعث شده اند همزمان هم از ریلز استفاده شود و هم استوری به عنوان یک روش تولید و انتشار محتوای قدیمی‌تر، جایگاه خود را در دل اینستاگرام حفظ کند. امیدواریم خواندن این مقاله به شما در مسیر کاری خود کمک کند و با خرید فالوور و افزایش تعداد مخاطبانتان در کنار تولید محتوا، به موفقیتی بزرگ برسید.

برگرفته از: saveigtv.com

دکمه بازگشت به بالا