زمان ثبت نام سرایداری آموزش و پرورش

استخدام سرایدار و خدمتگزار آموزش و پرورش ۱۴۰۲

ماجرای جذب سرایدار و خدمتگزار در آموزش و پرورش و دریافت نمونه سوالات آزمون استخدامی سرایداری آموزش و پرورش از مباحث داغی است که در چند سال اخیر مطرح بوده است.نیاز شدید مدارس به نیروهای خدماتی و از طرفی عدم صدور مجوز جذب نیرو چالش های زیادی را برای مدارس بوجود آورده است. در سالها گذشته خبرهای زیادی از جذب سرایدار و خدمتگزار مدارس مطرح شد و حتی ارقام ده هزار نفر و در مقطعی 25 هزار نفر برای جذب عنوان شد اما تا کنون مجوزی برای استخدام صادر نشده است.

پیشتر در صفحه اختصاصی جذب سرایدار و خدمتگزار در سایت سرزمین استخدام به بررسی این موضوع پرداخته بودیم اما امروز با خبری جدید در این باره در خدمت شما هستیم. معاون وزارت آموزش‌وپرورش با اشاره به اینکه معوقات رتبه‌بندی معلمان پس از صدور احکام جدید با حقوق شهریور واریز شد، گفت: تا اسفند آزمون استخدامی برای جذب سرایداران مدارس برگزار می‌شود. شرایط عمومی و اختصاصی جذب سرایدار و خدمتگزار در آموزش و پرورش هنوز اعلام نشده است اما به محض دریافت خبر موثق از طریق سایت سرزمین استخدام یا کانال خبری ما به اطلاع شما می رسد.

آموزش | آموزش و پرورش

برگزاری آزمون استخدام سرایداران و خدمتگزاران مدارس تا پایان سال ۱۴۰۲

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: آزمون استخدام خدمتگزاران و سرایداران مدارس تا پایان امسال برگزار خواهد شد. محمد وحیدی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم درباره کلاس‌های درس بدون معلم اظهار کرد: 23 هزار کلاس درس در سراسر کشور بدون معلم هستند که با جذب مجوز به‌کارگیری مجدد 18 هزار معلم خرید خدمات، مشکل کمبود معلم در کلاس‌های درس حل خواهد شد (معلمان خرید خدمات گروهی از معلمان غیررسمی هستند که از طریق موسسات خصوصی به عنوان معلم دعوت به همکاری شده و در مناطقی که با کمبود معلم مواجه هستند، در مدارس ساماندهی می‌شوند).

وی افزود: باید توجه داشت که موضوع کلاس‌های بدون معلم با مقوله کمبود معلم متفاوت است و در اغلب موارد برای جبران مقوله کمبود معلم به روش‌هایی همچون افزایش جمعیت کلاس‌های درس، استفاده از نیروهای بازنشسته و… روی می‌آورند که بر مسئله کیفیت آموزش تأثیر منفی می‌گذارد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به اینکه ساماندهی نیروی انسانی در آموزش و پرورش ایران به مرحله دشوار و بحرانی رسیده است، گفت: در برخی مناطق با مازاد معلمان و در برخی مناطق از جمله تهران یا حاشیه شهرها با کمبود معلم مواجه هستیم که مهاجرت و جابه جایی افراد، دانش‌آموزان اتباع و نقل و انتقال معلمان در این روند تأثیرگذار است.

وحیدی در ادامه با اشاره به طرح مجلس برای استخدام معلمان غیررسمی سال 91 به بعد عنوان کرد: در این رابطه چندین طرح از سوی نمایندگان مجلس ارائه شده بود که یکی از آنها در کمیسیون آموزش و تحقیقات مورد تایید قرار گرفت و در حال بررسی آن برای ارائه به صحن مجلس هستیم تا معلمان غیررسمی از جمله نیروهای خرید خدمات و معلمان مدارس غیردولتی بعد از سال 91 به بعد از طریق برگزاری آزمون، استخدام شوند تا به جبران بخشی از کمبود معلم در آموزش و پرورش کمک کنند.

وی همچنین با اشاره به مجوز مجلس در بودجه امسال برای استخدام سرایداران و خدمتگزاران مدارس گفت: امسال باید آزمون استخدامی برای جذب سرایداران مدارس برگزار شود و امیدوار بودیم که تا قبل از آغاز سال تحصیلی این اتفاق بیفتد اما به دلیل تعلل آموزش و پرورش کار با تأخیر مواجه شد و تا پایان امسال این آزمون برگزار خواهد شد.

پیش از این نیز میثم لطیفی؛ رئیس سازمان اداری و استخدامی از برگزاری آزمون استخدامی برای نیروهای خدماتی و سرایداران مدارس در شهریور ماه خبر داده بود که محقق نشد.

شرایط سنی استخدام نیروی خدماتی آموزش و پرورش

مهمترین سوالی که کلیه داوطلبین آزمون استخدامی از مشاوران استخدام ما میپرسند چیزی نیست جز شرط سنی برای شرکت در آزمون استخدامی آموزش و پرورش رشته سرایداری.  استخدام نیروی خدماتی آموزش و پرورش ۱۴۰۲ باید حداقل سن 20 سال تمام برای فارغ التحصیلان مقطع دیپلم، کارشناسی و همچنین 40 سال تمام برای مقطع کارشناسی ارشد و دکتری به عنوان شرط سنی برای استخدام در آموزش و پرورش نیز معرفی شده است.

شرایط استخدام سرایدار مدرسه

از آنجا که هنوز جزئیات و شرایط استخدام سرایدار در آموزش و پرورش مشخص نشده است، آیین نامه ایی بر این مبنا نیز منتشر نگردیده. اما با توجه به آنچه که در سال های گذشته برای استخدام نیروی خدمتی آموزش و پرورش در نظر گرفته شد، مهم ترین شرایط را می توان به شرح زیر توصیف کرد که غالبا شرایط عمومی می باشد:

  • اعتقاد به دین مبین اسلام و پایبندی به احکام اسلامی
  • داشتن تابعیت جمهوری اسلامی ایران و التزام عملی به ولایت فقیه
  • عدم سوء پیشینه
  • هم خانم ها و هم آقایان می توانند در این آزمون شرکت کرده و در صورت قبولی و داشتن شرایط لازم مشغول به کار شوند.
  • شرایط سنی شرکت کنندگان به طور معمول از سی تا سی و پنج سال می باشد.

خبر استخدام ۱۱ هزار نیروی خدماتی در آموزش و پرورش (۳۰ مرداد ۱۴۰۲)

نقی سیاهکالی مرادی، مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین، بعد از ظهر یکشنبه در در جمع مدیران مدارس شهرستان البرز اظهار کرد: مقام معظم رهبری از معلمین با عنوان سربازان گمنام نظام اسلامی و معماران آینده کشور یاد کرد و ضمن تجلیل از معلمین عزیز چند توصیه نیز داشت که باید این توصیه‌ها را نصب العین خود قرار دهیم.

وی افزود: تاکید بر اهمیت زنده نگه داشتن هویت ایرانی اسلامی، نگاه فرزند گونه به دانش‌آموزان، تقویت مدارس دولتی و توسعه عدالت آموزشی از مهمترین تأکیدات مقام معظم رهبری خطاب به معلمان بود.

سیاهکالی مرادی بیان کرد: علاوه بر این ۱۲ مأموریت مهم نیز ریاست محترم جمهوری به وزارت آموزش و پرورش محول نموده که ایجاد تحول از طریق سند تحول بنیادین، جذب معلمین کارآمد از طریق دانشگاه فرهنگیان، توجه ویژه به عدالت آموزشی و تقویت مدارس دولتی از جمله مهمترین این مأموریت‌ها است.

وی با بیان اینکه مدیران در شناسایی نیروهای خوش فکر، جوان و متعهد جهت تصدی پست‌ها کمک کنند، تاکید کرد: مدیر مدرسه رکن اصلی مدرسه است و هر کجا مدیر قوی داشتیم مشکل خاصی مشاهده نشده است و بالعکس اکثر مدارس ضعیف مدیر ضعیف داشتند.

برای آمادگی بیشتر برای شرکت در آزمون های استخدامی نیروی خدماتی و سرایدار و در صورت تمایل به دانلود رایگان نمونه سوالات استخدامی، میتوانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

سیاهکالی مرادی ادامه داد: اخذ وجه ثبت‌نام غیر از وجوه مجاز بیمه و کتاب، صریحاً ممنوع و تخلف است و باید برای اخذ کمک‌های مردمی از ظرفیت‌های قانونی استفاده شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: رعایت عفاف و حجاب یکی بدیهیات اولیه است و باید در مدارس توسط معلمان و دانش آموزان رعایت شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین با اشاره به آغاز سال تحصیلی عنوان کرد: اقدامات لازم از جمله ثبت سفارش کتب درسی، شاداب‌سازی فضای آموزشگاه، ایمن‌سازی و … در راستای برنامه ملی بازگشایی مدارس انجام شود.

وی بیان کرد: امسال در سطح کشور حدود یازده هزار نیروی خدماتی سرایدار خدمتگزار جذب خواهد شد که کمک بزرگی به مدیران مدارس خواهد شد.

سیاهکالی مرادی با بیان اینکه یک ضلع مهم تربیت اولیای دانش آموزان هستند، تصریح کرد: حتماً برای این بخش مهم تربیتی برنامه داشته باشید و در قالب کارگاه‌های مختلف به توانمندسازی و آموزش آنان بپردازید.

وی در پایان با اشاره به اجرای طرح رتبه بندی در وزارت آموزش پرورش، رتبه‌بندی را یک افتخار بزرگ در کارنامه دولت دانست و ادامه داد: امروز بیش از ۲۶ درصد حقوق معلمان از رتبه‌بندی است.

دکمه بازگشت به بالا