آیا عطر و ادکلن استوک یا پر شده بخریم؟

در سال ‌های اخیر، اصطلاح «ادکلن بدون جعبه» در دنیای عطر محبوبیت زیادی پیدا کرده است که در درجه اول به دلیل قیمت پایین‌ تر آن است. با این حال، درک مفاهیم قبل از بررسی چنین خریدی ضروری است. اگر با عباراتی مانند “عطر استوک” یا “ادکلن باز” مواجه شده اید، ممکن است در مورد اهمیت آنها و اینکه چرا ادکلن های اصلی معمولا با جعبه عرضه می شوند تعجب کنید. در این مقاله قصد داریم تا تحلیلی جامع از ادکلن های بدون جعبه ارائه کنیم و به این موضوع بپردازیم که آیا آنها سرمایه گذاری ارزشمندی هستند یا خیر.

ادکلن | عطر

چرا عطر و ادکلن بدون جعبه را نخریم؟

خرید ادکلن بدون جعبه در میان کسانی که به دنبال صرفه جویی در هزینه عطر زارا هستند، به یک روش رایج تبدیل شده است. ممکن است در فروشگاه های آنلاین یا فیزیکی با چنین پیشنهادهایی مواجه شده باشید، جایی که فروشندگان ادعا می کنند این ادکلن های بدون جعبه اصل هستند و به دلیل بسته بندی نبودن آنها با قیمت پایین تری به فروش می رسد.

بیایید این استدلال را از نزدیک بررسی کنیم:

فروشندگان اغلب داستان هایی برای حمایت از اصالت این ادکلن های بدون جعبه ارائه می دهند تا شما بتوانید با خیال آسوده تر  و انواع مدل های مردانه را انجام دهید! آنها ادعا می کنند که باقی مانده موجودی که به طور کامل فروخته نشده است، به سازنده بازگردانده می شود. ظاهرا سازنده اقلام برگشتی را به حراج می گذارد و در نتیجه آنها را با قیمت کاهش می دهد.

در حالی که ابهامات و جنبه های متعددی در این روایت وجود دارد که قابل نقد است، فعلا آنها را کنار بگذاریم. به گفته فروشندگان ادکلن های بدون جعبه، پس از حراج، ادکلن ها از طریق باربری به کشورهای دیگر ارسال می شود.

با این حال، چه اتفاقی برای جعبه آنها می افتد؟

گفته می شود که شرکت حمل کننده، ادکلن ها را از جعبه های خود خارج می کند تا در فضا صرفه جویی کند و محصولات بیشتری را در محموله های خود جای دهد. در نتیجه این ادکلن ها بدون بسته بندی اصلی به کشورهایی مانند ایران ارسال می شوند و در آنجا با قیمتی بسیار کمتر از عطر اصلی به فروش می رسند.

با توجه به این شرایط، بسیار مهم است که هنگام خرید ادکلن بدون جعبه احتیاط کنید. قیمت بسیار پایین تر ممکن است نشان دهنده سازش از نظر کیفیت و اصالت باشد. توصیه می شود که فروشندگان معتبر را انتخاب کنید و بسته بندی اصلی را در اولویت قرار دهید تا مطمئن شوید که تجربه عطر واقعی مورد نظر خود را دریافت می کنید.

اصلا ادکلن بدون جعبه اصل هست؟

درک داستان پشت فروش عطرهای بدون جعبه مهم است. دو سناریو اصلی برای بررسی وجود دارد.

  • اولا، برخی از فروشندگان ادکلن های تقلبی را که شباهت زیادی به ادکلن اصلی دارند، خریداری می کنند و آنها را بدون جعبه می فروشند. این تقلیدها می توانند کاملا قانع کننده به نظر برسند. برای اینکه ادعای خود در مورد خراش یا نقص روی شیشه عطر قابل قبول ارائه کنند ممکن است آن را به مشکلات حمل و نقل یا جابجایی نسبت دهند. پس حتما به هنگام  این موضوع را در نظر داشته باشید.
  • حالت دوم که نیاز به احتیاط دارد، شامل جمع آوری شیشه های خالی عطر توسط فروشندگان، پر کردن آنها با مایع و فروش آنها به عنوان ادکلن اصلی بدون جعبه است. آنها توضیحات متعددی را برای توجیه عدم بسته بندی ارائه می دهند. اما توصیه می شود از خرید ادکلن های بدون جعبه خودداری کنید.

هیچ دلیل منطقی برای فروش عطر اصیل بدون جعبه وجود ندارد!

هیچ دلیل منطقی برای فروش عطر اصیل بدون جعبه وجود ندارد. علاوه بر این، اگر چنین ادکلنی مشروع بود، چرا جعبه ارزش خود را به میزان قابل توجهی کاهش می داد و اغلب قیمت را به نصف یا حتی کمتر کاهش می داد؟ در اینجا چند نکته برای کمک به حرکت در بازار و جلوگیری از افتادن در این تله ها وجود دارد:

  • یکی از راه هایی که فروشندگان می توانند ادکلن های جعبه دار را بفروشند، دسترسی به بطری های خالی ادکلن است. برای مقابله با این، بطری های خالی عطر خود را نگه دارید و پس از شکستن شیشه، آنها را به درستی در سطل های بازیافت بیندازید.
  • مراقب فروشندگانی باشید که عطرهای تستر را بدون جعبه ارائه می کنند. توجه به این نکته ضروری است که حتی عطرهای تستر نیز معمولا با جعبه عرضه می شوند، به استثنای چند مورد. برای اطمینان از اصالت، عطرهای خود را از فروشگاه های معتبر خریداری کنید.

قصد خرید ادکلن های بدون جعبه را دارید؟

اگر قصد خرید ادکلن های بدون جعبه را دارید، حتما موارد زیر را بررسی کنید:

  • قبل از خرید از فروشگاه اینترنتی عطر، اعتبار آن را بررسی کنید. به دنبال نماد الکترونیکی و علامت ثبت ملی در وب سایت باشید.
  • آدرس فروشگاه و شماره تلفن ثابت نیز باید درج شود. توجه داشته باشید که عطرهای تستر معمولا حدود 20٪ ارزانتر از اصل هستند و بسته بندی آنها ممکن است کمی متفاوت باشد، مانند جعبه قهوه ای یا سفید یا عدم وجود سلفون.
  • به یاد داشته باشید که عطرهای تستر اصیل همیشه یک جعبه دارند. بنابراین مراقب باشید و خرید خود را از فروشگاه های اینترنتی معتبر انجام دهید.
  • در حالی که ممکن است چند ادکلن اصلی بدون جعبه وجود داشته باشد، چنین مواردی نادر است. در چنین مواقعی فروشنده معمولا عطری را عرضه می کند که مشتری به دلایل خاصی از آن خوشش نیامده و با کسرهای مناسب تعویض می شود. با این حال، تفاوت قیمت بین تستر و خود عطر حداقل است.

افراد سود محور از فروش ادکلن های بدون جعبه سوء استفاده می کنند و بر روی عدم آگاهی مردم سرمایه گذاری می کنند. درک این نکته ضروری است که ادکلن های غیر اصل و تقلبی با عباراتی مانند کپی، درجه یک، درجه دو، ادکلن بدون جعبه، ادکلن استوک و ادکلن پر شده مشخص می شوند. برای جلوگیری از خرید محصولات تقلبی به این شاخص ها دقت کنید.

رهاپرفیوم، بهترین انتخاو استوک یا بدون جعبه یا آنباکس چیست؟

داستان و عطرهای بدون جعبه یا آنباکس یا همان یا عطرهای شارژ شده و این پست که امروز انتشار میدم از اونجا شروع شد که یکی از مشتریان ما که یکی از این کانالها سرش رو کلاه گذاشته بود با ما تماس گرفت و نمونه اصلی عطر به اصطلاح استوک خودش رو از ما خرید کرد و متوجه کذب بودن ادعای کانال مربوطه شد.

شاید شما هم این با این واژه ها در خیابان یا صفحات اینستا و یا کانالهای تلگرام برخورد کرده باشید:

فروش عطر استوک از اروپا و امریکا

عطرهای استوک اروپایی با قیمت پایین

اینها جملاتی است که برخی افراد شیاد استفاده میکنن تا اجناس تقلبی و غیر بهداشتی و مضر خودشون رو بفروشن و در برخی مواقع تا ۴۰۰ درصد سود ببرن.

این دوست عزیز در قسمت سوالات متداول صحبتهای اونها رو انتشار داد و بنده با اطمینان کامل عرض کردم این عطرها فیک هستن و به زودی مطلب مفصلی خواهم گذاشت و این نوشته همان نوشته هستش:

این نوشته که در ادامه میاد از یک کانال فروش عطر استوک یا همان پرشده وتقلبی برداشت شده:

بعضی ها فکر میکنن عطرهای استوک عطرهای تاریخ گذشته هست در صورتیکه کاملا اشتباهه این طرز تفکر، اولا تاریخ مصرف عطرها ۵ سال هست طبق منابع، دوم اینکه اگر عطری تاریخ گذشته و فاسد بشه اولین علامتش شناور شدن روغن عطر روی سطح مایع هست و بعد تغییر رایحه و …. و اینکه اگر تو کانال دقت کرده باشین عطرهای جدیدی که مثلا سال ٢٠١۵ و ٢٠١۶ برای اولین بار وارد بازار شدن هم در مجموعه ی ما هست مثل ساواج (٢٠١۵)، مثل پرادا لهوم (٢٠١۶)، لجند اسپریت (٢٠١۶)، ورساچه دیلان بلو(٢٠١۶).

در مورد ادکلن های بدون جعبه بیشتر بدونیم

ادکلن ها در اروپا (بیشتر کشور فرانسه) و کشورهای مطرح دنیا یک تایم خاصی برای فروش در فروشگاهها دارند ? و اگر نفروشند عودت داده میشه به کارخانه و کارخانه هم یک سالن یا دو سالن ادکلن های برگشت داده شده را مزایده میزاره و با قیمت بسیار پایین بفروش میرسونه. تجار این بار کلی رو میخرن و بار ترانزیت میشه به ترکیه یا دبی . تا بصورت هوایی یا زمینی یا دریایی برسه ایران. باربری ها برای راحتی حمل کارتن ادکلن ها را بدلیل حجم فوق العاده زیاد دور میریزند و اکثرشون بصورت دریایی ادکلن ها را توی چند تا تور ماهیگیری زیر لنج و قایق بسته و تا مرز ایران میرسونند.

باربرها بار را در مرز تحویل میگیرند و خورد خورد (بصورت گونی گونی) به مقصد نهایی میرسونن. خلاصه بیچاره این ادکلنها راه خییییلی سختی رو میپیماین تا برسن دست ما . واسه خاطر همینه که ممکنه گاهی خط و خشی روی شیشون افتاده باشه یا خیلی ظاهر مرتبی نداشته باشن اما در اوریجینال بودن محتوی شون هیچ شکی وجود نداره .

 

دکمه بازگشت به بالا