اقتصادیمجله کسب و کار

آیا زالو درمانی برای درمان جوش صورت مفید است؟

زیبایی و شادابی پوست یکی از دغدغه های همیشگی افراد در این دوران می باشد. زمانی که این زیبایی دستخوش التهاباتی از قبیل لک، چروک، جوش، آکنه و … می گردد، موجبات نگرانی و اضطراب را برای افراد در پی خواهد داشت. در سنین مختلف نوع جوش و رفتار بیمار با آن کاملاً متفاوت است. پوست برای تنفس نیاز به اکسیژن داشته و این کار را توسط منفذهای روی پوست از طریق اکسیژن معلق در هوا و هم چنین از طریق خون در عروق به واسطه اکسیژن داخل خون تامین می کند. اگر منافذ پوست شما به هر دلیلی بسته باشند خود به خود پوست جهت جذب اکسیژن به سراغ خون می رود.

درمان جوش صورت با زالو درمانی چگونه است؟

در این بخش از ساعد نیوز تاثیرات زالو به جوش و جای جوش های صورت را بررسی خواهیم کرد و همچنین به معایب و مزایا این عمل اشاره خواهیم کرد با ما همراه باشید. فقط باید مراقب بود جای نیش زالو با اجسام تیز یا ناخن مستقیما خاریده نشه تا جاش نمونه ، یا غیر مستقیم یا با یه جسم نرم خاریده بشه … این حالت طبیعیه و طی چند روز کاهش می یابه و از بین میره …

درمان آکنه و جوش صورت با زالو

اگر تشخیص درستی داشته باشید، از عارضه‌ها در امان می‌مانید و سلامتی خود را به دست خواهید آورد. اگر زالودرمانی کرده باشید می‌دانید که زالوها با آرواره‌هایی که دارند، سفت و محکم به بدن می‌چسبند و خون آن را می‌مکند. بعد از کنده شدن زالوها، بدن از محل گزیدگی شروع به خون‌ریزی می‌کند. حالا عوارضی مانند ایجاد زخم بر روی پوست، تشدید خون‌ریزی و از دست رفتن خون بدن محتمل هستند.

هرچند خارش موقت محل گزش زالو در چند روز اول پس از درمان طبيعي بوده و نبايد با واكنش هاي حساسيتي اشتباه گرفته شود . این سالم سازی خون، به کنترل عفونت ها، عملکرد بهتر سیستم ایمنی بدن و افزایش اکسیژن رسانی به بافت‌ها منجر می شود. مثلا جای گزش زالو مخصوصا در درمان جوش صورت در خانه یا پوست صورت، که کمتر پیشنهاد شده است.

(زالوها نسبت به بوی تند واکنش نشان داده و از گزیدن و خوردن خون خوداری می کنند). در کورک علاوه بر درد ممکن است تب و ناراحتی عمومی نیز موجود باشد مخصوصا در کفگیر ، درد و تب و کسالت به مراتب بیشتر از کورک است . در درمان کورک به این نکته توجه کنید که کورک را قبل از آنکه تورم آن کلا چرکی شود می توان با ضماد دارو و انداختن زالو روی آن و گاهی استفاده از داروهای خوراکی همراه داروهای ضمادی تحلیل برد .

آنزیم های زالو به طور مستقیم تا شعاع ۵ سانتی متری محل گزش را کامل تحت الشعاع قرار می دهند و به صورت غیر مستقیم در تمام جریان خون وارد شده و اکسیژن رسانی را به سطح پوست بهتر می کنند. برای همین علاوه بر مشخص شدن واکنش پوست نسبت به نیش زالو، سطح پوست فرصت مناسب جهت تنفس و آمادگی لازم جهت اقدام بعدی را پیدا خواهد کرد.

تحقیقات نشان داده است معمولا بعد از جراحی های زیبایی صورت استفاده از زالو درمانی نتیجه جراحی را بهتر می کند. توصیه میکنم حضورا مراجعه بفرمایید این واریس در یک جلسه کوتاه و بصورت سرپایی به روش تلفیقی (لیزر، فلبکتومی و اسکلروتراپی) درمان قطعی خواهد شد. ۵- اگر روی رگ واریسی زالو گذاشته شود، ترومبوز خواهد کرد.

ضروری است بمدت حداقل ۲ هفته ترجحا باجوراب واریسبا فشار۳۰ – ۴۰ mmhg و یا با بانداژ کمپرس شود.حتما بایستی به بیمار توصیه شود در دو هفته بعد از درمان پیاده روی بیشتری داشته و مایعات بیشتری بنوشد. بهترین شیوهٔ نشستن بیمار در زالودرمانی، نشستن چهارزانو یا بر روی صندلی است.

موضوعات

علائم این بیماری، وزوز گوش، کاهش شنوایی و سرگیجه های حمله ای غیر قابل تحمل می باشد. برای درمان این بیماری، علاوه بر پرهیزات غذایی لازم و استفاده از دارو و روغن های گیاهی، زالو انداختن در پشت گوش است. اینکه تعداد زالوها و فواصل درمانی باید به چه شکل باشد را باید پزشک متخصص تشخیص دهد.

ماده‌ی هیرودین موجود در بزاق زالو، خون را رقیق و از لخته شدن آن پیشگیری می‌کند. ازآنجایی‌که خون افراد مبتلا به دیابت غلیظ‌تر است، هیرودین می‌تواند جلوی لخته شده خون را بگیرد و با رقیق کردن خون بیمار، فشار را از روی دستگاه قلبی- عروقی او بردارد. ۱۱- فواصل زالواندازی نیز باید از سوی پزشک و با توجّه به عوامل فوق الذّکر مشخّص شود. تا بیست و چهار ساعت پس از زالودرمانی مصرف تخم مرغ و غذاهای حاوی تخم مرغ ممنوع است.

پس از زالو درمانی حتی المقدور کم تر سرپا بایستید و پیاده روی کم تر داشته باشید. و برای رفع سریع جای نیش زالو از روغن بادام تلخ روی موضع استفاده کنید. زالو نوعی کرم خون‌خوار است که با مکیدن خون انسان بیماری‌های زیادی را در او درمان می‌کند.

در واقع مکـانيسم ضد انعقادی آب دهان زالو به خاطر داشتن ماده‌ای به نام هيرودين به گونه‌ای است که مانع ايجاد لخته روی زخم می‌شود. اين ماده ضد انعقاد ديواره رگ‌ها و مويرگ‌ها را می‌شويد و ناچار بايد از همان محل نيش خارج شود.

درمان زود انزالی با زالو درمانی یکی از بحث های دیگر که در سایت ترک سریع به آن اشاره شده بود این است که وقتی شما زالو درمانی می کنید باعث تسویه خون خود می شوید که حتی در درمان سریع زودانزالی می توانید مفید باشد اما تاثیر خاصی هم ندارد! پیشنهاد می کنیم برای این موارد تخصصی حتما به دکتر مراجعه کنید.

دکمه بازگشت به بالا