چرا لباسشویی تکون میخوره

تراز نبودن زمینی که ماشین لباسشویی روی آن قرار می گیرد:

تراز بودن زمین یکی از نکاتی است که به آن توجه زیادی نمی شود. اما در واقع عدم تراز بودن زمین تاثیر بسیاری روی لرزیدن ماشین لباسشویی می گذارد. برای تراز کردن از ابزار مهندسی باید استفاده کنید. اگر این ابزار را در اختیار ندارید دستگاه را بر روی یک تخته قرار دهید.

نکته: اگر دستگاه را تازه خریداری کرده اید حتما پیچ ترنسلیت را از پشت آن باز کنید، این پیچ یا بست ها برای جلوگیری از حرکت کردن دیگ لباسشویی در هنگام حمل و نقل تعبیه شده اند و باز نکردن آن ها لرزش ماشین لباسشویی را پی دارد.

پد ضد لرزش ماشین لباسشویی | خرید پد ضد لرزش ماشین لباسشویی

تراز کردن ماشین لباسشویی توسط تنظیم پایه های آن:

با استفاده از پایه ماشین لباسشویی، می توان دستگاه را نسبت به سطح زمین تراز کرد. دو پایه جلویی ماشین لباسشویی از یک مکانیزم تراز بندی به همراه یک قفل برخوردار می باشند. هر پایه را باید چرخانده (به صورت پیچ ) و در ارتفاع مناسب تنظیم شود و سپس قفل آن فعال شود (اگر قفل وجود داشت) تا دستگاه نسبت به سطح زمینی که روی آن قرار گرفته تراز شود و هیچ لرزشی نداشته باشد.

اگر پس از انجام این کار پایه های عقبی خودشان تنظیم شدند که هیچ. وگرنه پایه های عقبی را هم همانند پایه های جلویی تنظیم کنید. دستگاه را روی زمین قرار داده و آن را تکان دهید، تا از تراز شدن صد در صد آن اطمینان حاصل کنید. از پدهای ضد لرزش زیر دستگاه هم می توانید استفاده کنید تا از لرزش جلوگیری شود.

در صورتیکه پایه های دستگاه شکسته یا فاقد سر پوش پلاستیکی هستند، پایه های جدید با توجه به مدل دستگاه تهیه کنید و آن ها را تعویض کنید. برای این کار می توانید با مرکز تعمیر ماشین لباسشویی ال جی تماس بگیرید و درخواست خود را ثبت کنید.

قرار نگرفتن لباس ها در کف دیگ ماشین لباسشویی:

شرکت ها مختلف برای رفع این مشکل، به دنبال بالانس کردن لباس ها در مخزن شستشو بوده اند. در کل این روشن به اینصورت است که از اختلافات نیروی لازم برای بالا بردن لباس ها در دیگ پایین افتادن لباس ها در مخزن استفاده کرده و دور موتور را در لحظه ی کاهش بار روی موتور کم می کنیم. استفاده دستگاه از این روش باعث پخش شدن یک دست لباس ها در دیگ شده و از ایجاد لرزش جلوگیری می کند.

در صورتیکه دستگاه این کار را به درستی انجام ندهد باعث ایجاد لرزش می شود و برای برطرف کردن این مشکل باید و تعمیر آن را به تکنسین متخصص سپرد.

کمک فنر:

کمک فنرها برای جلوگیری از لرزش های اضافه دیگ ماشین لباسشویی هنگام چرخیدن طراحی شده اند این کمک فنرها از طرفی به قسمت بیرونی زیرین دیگ و از طرفی به فریم پایه متصل شده اند و برای دسترسی به آن ها باید پنل عقب یا جلوی دستگاه را باز کرد. اگر این کمک فنرها معیوب شوند باعث به وجود آمدن لرزش و تکان تکان خوردن در ماشین لباسشویی می شوند. که خرابی آن ها به علت وجود بارهای نا متعال درون ماشین لباسشوی می باشد.

اگر این مشکل برطرف نشود موجب آسیب رسانی به سار اجزا می شود. در مواقعی که کمک ها معیوب شده اند، در واقع قدرت عمل خود را دست داده اند و باید توسط تکنسین متخصص مورد بررسی و قرار گیرند و تعویض شوند.

نا متعادل بودن بار ماشین لباسشویی:

لباس ها را درون ماشین لباسشویی به صورت متعادل و یکنواخت پر کنید. اگر بار ماشین لباسشوی شما نا متعادل بود درب دستگاه را باز کرده و لباس ها را یکنواخت و متعادل کنید. حتی اگر مجبور شوید چند بار این کار را نجام دهید.

نکته: سنگین کردن بیش از حد ماشن لباسشویی تعادل دستگاه را بر هم می زند. و ایجاد لرزش می کند.

نکته: کمتر از ظرفیت ماشین لباسشویی هم در آن لباس نریزید چون باعث برهم زدن تعادل و ایجاد لرزش در ماشین لباسشویی می شود.

همیشه این قاعده را در نظر داشته باشید که ، میزان لباس که داخل ماشین لباسشویی می ریزید باید کمتر از ظرفیت دستگاه باشد تا لباس ها آزادانه حرکت کنند تا دستگاه کار خود را بدون مکشل انجام دهد ظرفیت یک ماشین لباسشویی ، همان مقدار وزن لباس خشکی است که می خواهید درون ماشین لباسشویی قرار دهید که معمولا به صورت کیلو گرم روی بدنه دستگاه درج شده است.

فنرهای دیگ:

این فنرها به منظور معلق و ثابت نگه داشتن دیگ در داخل کابین ماشین لباسشویی مورد استفاده قرار می گیرند. وظیفه دیگر این فنر های جذب ارتعاشات و لرزیدن های دیگ به هنگام چرخش می باشد. در برخی از موارد این فنرها کش آمده و در واقع کارایی خود را از دست می دهند که بروز این مشکل باعث ایجاد لرزش و تکان خوردن و سر و صدای زیادی در ماشین لباسشویی می شود. بنابراین این فنرها باید توسط تعمیرکار ماشین لباسشویی مورد بررسی قرار گیرد و در صورت نیاز تعویض گردد.

تسمه کاهش حرکت دیگ در ماشین لباسشویی های درب از بالا:

این تسمه ها که در چهار گوشه ماشین لباسشویی قرار دارند از طرفی به دیگ و از طرف دیگر به دیگ متصل شده اند این تسمه ها در زیر سازی دیگ برای کاهش حرکت دیگ طراحی شده اند و حالت لاستیکی دارند. اگر این تسمه ها آسیب ببینند ممکن است در طول انجام فرآیند چرخش دیگ با کابین دستگاه تماس پیدا کنند و باعث ایجاد لرزش ، تکان خوردن و شوند.

در صورت بروز این مشکل، تسمه ها باید تعویض شوند که این کار باید توسط تعمیر لباسشویی آاگ در اصفهان انجام شود.

چند مورد دیگر که باعث لرزش بیش از حد لباسشویی می شوند به طور خلاصه توضیح می دهیم:

بلبرینگ دیگ: یکی از مهم ترین قطعات دیگ می باشد که در صورت معیوب شدن باعث ایجاد لرزش و سروصدا در ماشین لباسشویی می شود.

خرابی فلکه ی آبکش یا همان فولی: فلکه آبکش (فولی) که تسمه از یک طرف روی آن سوار می شود و از طرف دیگر به قسمت گرداننده موتور متصل می شود تا آبکش را به چرخش در آورند. خرابی این قطعه هم می تواند باعث ایجاد لرزش شود.

وزنه های بالانس: این وزنه ها به قسمت بیرونی دیگ دستگاه برای ایجاد بالانس قرار داده شده اند. اگر این وزنه ها به هر دلیل جدا شوند حتی به مقدار کم باعث ایجاد لرزش خواهند شد.

قطعات دیگ: اگر به هر دلیلی قطعات مخزن دیگ لباسشویی معیوب شده باشند باعث ایجاد لرزش در ماشین لباسشویی می شوند.

علت لرزش ماشین لباسشویی ، لرزش و تکان خوردن یکی از مشکلات رایج لباسشویی است که در عملکرد اصلی آن تاثیر خیلی بدی ندارد ولی به خاطر سر و صدای ناشی از لرزش و تکان خوردن برای شما آزاردهنده است. و اگر به این موضع بی توجهی شود در طولانی مدت قطعات دچار آسیب جدی خواهند شد. لرزش و تکان خوردن شدید ماشین لباسشویی معمولا در مراحل آخر شستشو و در زمان خشک کردن لباس ها مشاهده می شود. برای رفع لرزش لباسشویی ابتدا باید علت لرزش ماشین لباسشویی را پیدا کرد. در مطلب زیر مواردی که می تواند باعث لرزش شود را توضیح داده ایم.

علت لرزش ماشین لباسشویی ال جی سامسونگ دوو بکو کندی زیرووات ایندزیت پاکشوما اسنوا … این مطلب برای تمامی برند های ماشین لباسشویی کارایی دارد.

علت لرزش و تکان خوردن لباسشویی

علت 1 : عدم تراز بودن لباسشویی

پایه های تنظیم در برای تراز کردن استفاده می شوند. بعضی مدل ها دارای چهار پایه قابل تنظیم و بعضی دارای دو پایه قابل تنظیم در جلو و دو پایه ثابت در عقب هستند. اگر ماشین لباسشویی تان می لرزد در واقع اولین کاری که باید بکنید این است که از تراز بودن کل ماشین مطمئن شوید. بعضی پایه های دارای مهره ی هستند که بعد از تراز باید آن ها را سفت کرد. همچنین پایه ها دارای لاستیک مخصوصی هستند که به کف زمین توسط نیروی اصطکاک می چسبد که این لاستیک باید در وضعیت خوبی باشند چک کنید اگر لاستیک زیر پایه ها خراب شده اند پایه ها را تعویض کنید. و توجه کنید به طور کلی باید وزن لباسشویی روی هر 4 تا پایه باشد و لنگی نداشته باشد. اگر پایه ها یا لاستیک خراب شده اند باید تعویض شوند. در مطلب زیر طریقه تراز کرد به صورت تخصصی توضیح می دهیم.

علت 2 : به ظرفیت ماشین لباسشویی توجه کنید!

در زمان استفاده از ماشین لباسشویی به ظرفیت آن و وزن لباس ها در یک شستشو حتماً توجه کنید. بیش از حد پر کردن ماشین لباسشویی می تواند هنگام چرخه شستشو دستگاه را دچار مشکل کند و  علت لرزش ماشین لباسشویی باشد. همیشه سعی کنید مقدار کمتری از ظرفیت تعیین شده ماشین لباسشویی در آن لباس قرار دهید تا شستشو بهتر و راحت تر صورت گیرد. شستشو لباس هایی که بیش از حجم دستگاه است، به مرور باعث خرابی کمک فنرها و بلبرینگ های ماشین لباسشویی می شود. البته توجه کنید خیلی کمتر از محدوده ظرفیت دستگاه نیز ماشین لباسشویی را روشن نکنید. در مطلب زیر مقدار محاسبه دقیق وزن لباس برای شستشو در ماشین لباسشویی را توضیح دهیم.

علت 3 : متعادل کردن لباس ها در لباسشویی

خیلی از اوقات علت لرزش ماشین لباسشویی وجود بار نامتعادل درون آن است. مثلا اگر شما یک حوله بزرگ یا پتو کوچک را به تنهایی داخل دستگاه بیاندازید وقتی که خیس می شود وزن زیادی گرفته و به یک طرف دیگ ماشین لباسشویی می چسبد. همین امر باعث بهم خوردن تعادل  و یا به اصطلاح راه رفتن ماشین لباسشویی میشود. حوله بزرگ، پتو، کفش کتانی، کیف و غیره… را به تنهایی نباید داخل لباسشویی قرار بگیرند و باید چیزهای کوچکی مانند چند تیکه لباس به آن اضافه کنیم تا تعادل در لباسشویی هنگام چرخش دیگ فراهم شود.

علت 4 : خرابی کمک فنر های علت لرزش لباسشویی

ماشین لباسشویی دارای کمک فنرهایی است که حرکت مخزن را هنگام برنامه چرخش متعادل می کنند. کمک فنرها از یک طرف به بدنه ماشین لباسشویی و از طرف دیگر به مخزن دیگ متصل هستند و برای دسترسی به آن ها باید قاب پشتی و بالایی برداشته شود. وقتی کمک فنرها ضعیف یا خراب شده باشند، عدم توازن در بار باعث لرزش و حرکت ماشین شده و صداهای گوش خراش و بلندی هنگام برنامه چرخش تولید می شود. این مورد به مشکلات بیشتری در منتهی خواهد شد. کمک فنرها را بررسی و در صورت نیاز آن ها را تعویض کنید. برای ایجاد توازن شاید مجبور باشید هر دو کمک فنر را همزمان عوض کنید.

علت 5 : خرابی فنرهای نگهدارنده مخزن لباسشویی

فنرها وظیفه ی نگهداشتن مخزن و جدا نگه داشتن آن از محفظه ی را دارند. آن ها همچنین وظیفه ی گرفتن لرزش های مخزن هنگام چرخش را دارند. قاب بالایی محفظه باید برداشته شود تا بتوانید فنرها را بررسی کنید. اول ببینید که فنرها در محل های خود قرار دارند و سپس آن ها را برای کشیدگی نگاه کنید. هنگام تعویض باید توجه کنید که فنرها تحت فشار هستند و ممکن است با سرعت زیاد پرتاب شوند. اگر فنرها خراب شده باید همه فنرها را عوض کنید.

دکمه بازگشت به بالا