مجله جامعهمجله کسب و کار

برای بوی بد فاضلاب آشپزخانه چکار کنیم؟

بوی بد فاضلاب در آشپزخانه و سایر قسمت‌های ساختمان از جمله مشکلاتی است که ممکن است پیش آید. در این مطلب به راهکارهایی جهت رفع بوی بد فاضلاب می‌پردازیم. اگر بوی بد فاضلاب در منزل و محل کار شما بیاید به کل آرامش شما را مختل می‌کند و امکان حضور در محل برایتان سخت می‌شود. بنابراین بهتر است سریعا علت بوی بد فاضلاب آشپزخانه یا سینک ظرفشویی را بیابید و اقدام به رفع بوی بد فاضلاب کنید. در ادامه راهکارهایی را خواهیم گفت که به رفع بوی بد فاضلاب کمک خواهد کرد.برخی از این روش‌ها مثل  بسیار تخصصی بوده و باید به کمک افراد متخصص در زمینه خدمات لوله بازکنی جنت آباد صورت گیرد.  از برترین متخصصین لوله بازکنی شهرتان رایگان قیمت بگیرید، با آن ها چت کنید و بهترین را انتخاب کنید.

دستگاه لوله بازکنی | قیمت لوله بازکنی

علت بوی بد فاضلاب در سینک و آشپزخانه چیست؟

دلیل اصلی ایجاد بوی بد فاضلاب باکتری‌های موجود در چاه هستند. گازهای متان و آمونیاک حاصل از تجزیه فاضلاب توسط باکتری‌ها باعث ایجاد بوی بد در محیط می‌شوند. این گازها ممکن است از طریق سیستم لوله کشی فاضلاب وارد طبقات شود. از علت‌های بوی فاضلاب سینک ظرفشویی و بوی بد لوله سینک می‌توان به خشک بودن شتر گلویی، وجود جامدات و فضولات در شتر گلویی، گازهای سپتیک، فاسد شدن پسماند مواد غذایی در لوله، پر شدن چاه و نشت چاه اشاره کرد. همچنین گاهی علت بوی بد در آشپزخانه می‌تواند به علت تجمع مواد غذایی در فاضلاب سینک یا رسوب گرفتگی در لوله‌های ماشین لباسشویی باشد.

گاهی نیز ممکن است بوی بد فاضلاب از دریجه کئلر به مشام برسد، که علت این بو استاندارد نبودن لوله ونت فاضلاب است و کولر نباید در نزدیکی این لوله نصب شود. در برخی خانه‌ها، به خصوص خانه‌های قدیمی ممکن است در هنگام بارندگی بوی فاضلاب در فضا بپیچد، علت این بو می‌تواند بالا آمدن آب باشد.

روش‌های رفع بوی بد فاضلاب

بوی بد فاضلاب اصلا قابل تحمل نیست و به مرور زمان باعث ایجاد سردرد و مشکلاتی برای بدن می‌شود بنابراین هرچه سریع تر باید نسبت به رفع بوی بد آن اقداماتی انجام دهیم. در ادامه به روش‌های خانگی برای رفع بوی بد فاضلاب در آشپزخانه و … می‌پردازیم.

سرکه و جوش شیرین برای رفع بوی بد فاضلاب

ترکیب سرکه و جوش شیرین باعث باز شدن چاه می‌شود و اگر گرفتگی شما ناشی از گرفتگی چاه باشد به شما در رفه بوی بد کمک می‌کند. در این روش مقدار 1 پیمانه جوش شیرین در چاه بریزید و بلافاصله به همان میزان نیز سرکه روی آن بریزید و سعی کنید روی چاه را با چیزی بپوشانید تا مواد حاصل از این واکنش به بیرون نیاید. پس از گذشت 1 ساعت به سراغ چاه روید و یک قوری آب گرم در آن بریزید تا این مواد را بشوید. این کار روش موثری در رفع بوی بد فاضلاب به خصوص در آشپزخانه می‌شود.

ریختن آب در شتر گلو برای رفع بوی بد فاضلاب

وظیفه شتر گلو جلوگیری از نفوذ گاز به خارج از طریق نگه داشتن آب است. اگر دستشویی شما دارای شتر گلو بود باید آن را بررسی کنید که آیا آب را نگه می‌دارد یا خیر. اگر آب در آن قرار نداشت، می‌توانید با ریختن آب مانع از خروج گازهای بد بو شوید و این کار را باید مرتبا تکرار کنید و نگذارید خشک شود.  در مواقعی که شدت گرفتگی لوله فاضلاب زیاد بوده یک راهکار مناسب به شمار می‌آید.

ترکیب نوشابه و جوش شیرین برای رفع بوی بد فاضلاب

نوشابه ترکیب شیمیایی خاصی دارد که می‌تواند در رفع گرفتگی لوله به شما کمک کند. ترکیبات موجود در نوشابه همراه با جوش شیرین باعث حل شدن و نرم شدن عامل گرفتگی در لوله می‌شود. در این روش یک پیمانه جوش شیرین تهیه کنید و در فاضلاب بریزید و بلافاصله روی آن مقداری نوشابه بریزید و به مدت یک ساعت آن را رها کنید، سپس بعد از یک ساعت آب سرد را در چاه فلضلاب بریزید تا مواد و عامل بو را بشوید. این ترکیب قدرت بالایی برای رفع رسوب‌گذاری و چربی دارد.

ترکیب آب و مخمر برای رفع بوی بد فاضلاب

اگر در لوله شما پسماند و چربی رسوب کرده باشد  مخمر نان می‌تواند آن را ازبین ببرد. در این روش ابتدا آب جوش تهیه کنید و آن را در ظرفی بریزید سپس مقداری مخمر نان در آن بریزید تا در آب حل شود. سپس به آرامی در مسیر لوله فاضلاب آن را بریزید و به آن 24 ساعت زمان دهید تا کار خود را انجام دهد و در آخر آن را با آب بشویید. اگر این روش به رفع گرفتگی و رفع بوی بد کمک نکرد، می‌توانید دو یا 3 بار آن را تکرار کنید.

استفاده از نمک، یخ لیمو برای رفع بوی بد فاضلاب

در این روش در باز کردن لوله موثر است. در این روش مفداری یخ در اطراف لوله بگذارید سپس نمک را درون لوله بریزید و این کار را تا زمتنی که نیاز است می‌توانید تکرار کنید. در آخر نیز می‌توانید از پوست لیمو استفاده کنید تا بوی فاضلاب گرفته شود.

آیا استفاده از بوگیر در رفع بوی بد فاضلاب به شما کمک می‌کند؟

بوگیر تنها یک ماده خوشبو کننده فضا است و استفاده از آن زمانی که گرفتگی لوله و مشکلات این چنینی وجود داشته باشد اثر بخش نیست. استفاده از بوگیر در این شرایط مثل این است که شما به لباس کثیف و بد بوی خود عطر بزنید و  توقع داشته باشید بوی بد آن رفع شود. استفاده از بو گیر در شرایط عادی که دوست دارید فضای منزل یا سرویس بهداشتی شما معطر باشد پیشنهاد می‌شود. در این مطلب سعی شد راهکارهای خانگی برای رفع بوی بد فاضلاب را به شما بگوییم. گاهی اوقات مشکل بزرگ‌تر است و این روش‌ها پاسخ گو نمی‌باشند، بنابراین در این مواقع شما باید به لوله کش تماس برقرار کنید تامشکل شما را حل کند.

چیزی که بتواند تجربه خوشایند را در آشپزخانه از بین ببرد، بوی بدی فاضلاب است .این وقتی از فاضلاب ناشی می شود بدتر است، چون مراقبت از آن آسان نیست در این بخش از نکات مفید چند نکته وجود دارد که به شما کمک می کند از بوی بد فاضلاب خلاص شوید. بوی بد ناشی از فاضلاب آشپزخانه معمولا به دلیل پسماند غذاها ایجاد می شود. وقتی ظرف ها را می شویید باقی مانده غذاها در لوله ها گیر می کند و در طول زمان بوی تعفن وحشتناکی ایجاد می کند. باکتری ها و قارچ ها نیز باعث این بوی نامطبوع داخل لوله فاضلاب می شوند.

دلیل بوی بد فاضلاب در خانه چیست؟

بوی بد فاضلاب نشان دهنده نشت گاز ســمــی سولفید هیدروژن یا گاز فاضلاب به داخل منزل است.این بو می تواند دائمی باشد و یا فقط در زمانهای مختلفی به مشام برسد ، می تواند بسیار غلیظ باشد و یا بوی رقیقی داشته باشد. همانطور که شما هم احساس کرده اید این بو می تواند بویی شبیه بوی گندیده یا ماهی یا لاشه گندیده داشته باشد.می تواند در آشپزخانه ، توالت ، حمام و یا هرجای دیگر از ساختمان به مشام برسد. ساده ترین راه برای رهایی از این مشکل استفاده از محصولات تمیز کننده تجاری است. با این حال، آن ها دو ضرر مهم دارند:اول، آن ها لوله هارا تمیز می کنند ، اما اگر به طور منظم استفاده شوند ، باعث پوسیدگی لوله کشی منزل می شوند علاوه بر آن، آن ها گازها و بوهایی را رها می کنند که تنها افراد خاصی می توانند آن را تحمل کنند. آن ها به طور خاص بر افرادی که یا آسم دارند تاثیر منفی می گذارند.

علت بوی بد فاضلاب توالت

یکی از عمده ترین مشکلاتی که ساکنان ساختمان با آن سر و کار دارند، علت بوی بد فاضلاب دستشویی است. یکی از دلایل اصلی این بو، نشت گاز سمی سولفید هیدروژن است. دلیل انتشار این گاز را می توان وجود اشکال در شتر گلویی توالت دانست. لازم به ذکر است علت بوی بد فاضلاب در حمام به خاطر مشترک بودن لوله های توالت با هم، می تواند همین موارد باشد. البته در بسیاری از موارد که توسط سرویسکاران شرکت آقای لوله بازکن مشکل برطرف شده، علت رسوب گرفتگی لوله ها بوده که با فنر زدن مشکل تضمینی برطرف شده است.

علت بوی فاضلاب در خانه

تمامی مواردی که در بخش بالا گفته شد، می تواند دلیلی بر ایجاد بوی بد فاضلاب در منزل باشد. پس پیشنهاد می کنیم مطلب فوق را بصورت کامل مطالعه نمایید و اگر مشکلتان برطرف نشد، حتما با کارشناسان ما تماس بگیرید.

رفع بوی بد توالت فرنگی

بوی بد فاضلاب از توالت فرنگی از جمله مشکلاتی است که روزانه چندین تماس از سوی مشتریان با ما برقرار می شود و همگی شکایت از بوی بد توالت فرنگی دارند که شبیه گاز است، باعث سر درد، حالت تهوع، سر گیجه می شود و بسیار بد بو است. مشکل بوی بد توالت فرنگی از بخش زیر آن است. چون سنگ فرنگی دارای سیفون است و داخل کاسه آب جمع می شود، قائدتا نباید بوی فاضلاب بدهد، اما این تنها قسمتی نیست که باید به آن توجه کرد. در حقیقت مهمترین بخشی که می تواند به مشکل بخورد، بخش زیر فرنگی است.

هنگامی که بوی بد فاضلاب از توالت فرنگی دارید، ایراد از آب بندی و برخی قسمت های دیگر است که قابل رفع می باشد. این کاری نیست که خودتان بتوانید انجام دهید و نیاز به متخصص و کارشناس در این زمینه دارد. سرویسکاران رفع بوی فاضلاب فرنگی شرکت آقای لوله بازکن بصورت تضمینی این کار را برای شما انجام می دهند.

منبع: آقای لوله بازکن

دکمه بازگشت به بالا